.

بر و بچه های حامی دکتر سعید جلیلی

.

بر و بچه های حامی دکتر سعید جلیلی

آخرین نظرات

سومین مناظره بین کاندیداهای ریاست جمهوری روز گذشته با موضوع “سیاست داخلی و سیاست خارجی” برگزار شد که منجر به رخ دادن بحث های چالشی بین کاندیداها شد. یکی از این بحث های چالشی بین “دکتر سعید جلیلی” و “دکتر محمدباقر قالیباف” درگرفت.

دکتر قالیباف پس از قرار گرفتن پشت تریبون به ارائه برنامه های خود پرداخت. وی گفت: «در سیاست خارجی چه هدفی را داریم دنبال میکنیم؟ سیاست خارجی باید منافع و امنیت ملی را و همچنین هویت ملی و دینی و انقلابی ما را تضمین کند. این رسالت سیاست خارجی است. معتقدم حوزه دیپلماسی ما در سالیان گذشته نتوانسته در تحقق اهداف سیاست خارجی ما موفق باشد. کسی با یارانه ها مخالف نیست اما در اجرا ضعف هایش پیدا شد.»

دکتر جلیلی در واکنش به ارائه برنامه های دکتر قالیباف گفت: «سوالم این است که اگر کشوری اصول و منافعش در تقابل شما بود چگونه میخواهید با آن برخورد کنید. در گزارش شما به عنوان برنامه راهبردی جمله ای ذکر شده که با نگاه شما نمیخواند. اینکه نباید تصویر برخورد ما چالش قدرت هژمون باشد در حالی که ما نگاه هژمون را قبول نداریم و این اصل سیاست خارجی ماست. ما در چالش با نظامی هستیم که امروز میخواهد به زور خود را حاکم کند.»

دکتر جلیلی همچنین در پاسخ به این اظهارات دکتر قالیباف که «دیپلماسی فعال منطقه گرایی را دنبال میکنم.» گفت: «منطقه  گرایی و … الان موجود است اما مهم اجرای آن است. چگونه میخواهید آن را اجرا کنید؟»

گفتنی است دکتر قالیباف ترجیح داد در میان وقت پاسخ بخ سوالات دیگر کاندیداها بپردازد و بدون ارائه پاسخ از کنار سوال‌های دکتر جلیلی گذشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی