.

بر و بچه های حامی دکتر سعید جلیلی

.

بر و بچه های حامی دکتر سعید جلیلی

آخرین نظرات


الجزیره: در حالیکه به اعتراف بسیاری از رسانه های بیگانه ثبت نام هاشمی رفسنجانی، باعث بوجود آمدن امید دوباره غرب برای تغییر نظام ایران شده است اما تنها خطر بزرگ در این راه میتواند حضور سعید جلیلی در مقابل هاشمی و اصلاح طلبان باشد و آرزوی چند ساله اصلاح طلبان برای رسیدن به قدرت دوباره را به ناامیدی تبدیل کند.


گاردین: به نظر می رسد جلیلی از مورد اعتماد ترین و نزدیکترین دوستان آیت الله علی خامنه ای باشد.


روزنامه صهیونیستی یدیعوت‌آحارونوت: جلیلی از رزمندگان دوران جنگ هشت ساله و از نیروهای اصولگرای نزدیک به رهبری است.


جروزالم پست روزنامه صهیونیستی: اصولگرایی تندرو و نزدیک به رهبری ایران است. احتمال ریاست جمهوری جلیلی نیز دلهره آور است.


ان بی سی نیوز: سعید جلیلی، محافظه کار تندروی نزدیک به آیت الله خامنه ای، کسی است که با رویه خود تا کنون اجازه نداده است تا مذاکرات با نتیجه مطلوب دنبال شوند.


بی بی سی فارسی: سعید جلیلی ویژگی هایی دارد که می تواند وی را به «ستاره نوظهور» این دور از رقابت ها تبدیل کند. او از نظر ایدئولوژیک و خط مشی سیاسی، چه در سخن و چه در عمل، تابع خط و نگاه رهبری است و این را به ویژه در پرونده هسته ای اثبات کرده است. بنابراین آقای جلیلی می تواند همان مجری مورد نظر جناح حاکم باشد …. تاکارهایی که قرار است در حوزه هسته ای و نحوه تعامل یا تقابل با دنیای بیرون اتفاق بیفتد، به اسم و امضای آیت الله خامنه ای و مجری متواضع او تمام شود.

 

الجزیرة، دلایل اقبال بیشتر اصولگرایان همفکر با آیت الله خامنه ای به سمت سعید جلیلی را اینگونه بر می‌شمارد:

نزدیکی افکار جلیلی به آیت الله خامنه ای، ارتباط او با نسل جدید سیاستمداران ایران، مقبولیت او در محافل دانشگاهی و بین جوانان و داشتن اطلاعات کافی درباره جزئیات مشکلات پیش روی سیاست خارجی ایران.

 

خبرگزاری فرانسه: ورود جلیلی به صحنه، امید طرفداران رهبری را افزایش داد و شور و شوق جدیدی در آنها ایجاد کرد و باعث شگفتی کاندیداهای موجود شد.


روزنامه الاهرام مصر: با ورود جلیلی و هاشمی رفسنجانی تنور انتخابات در ایران به شدت داغ شده و باید در آینده نزدیک شاهد رقابت تنگاتنگی باشیم.

صدای آمریکا: با آمدن جلیلی منتقدان حکومت ایران بیم دارند که وی پیروز نهایی انتخابات ۹۲ باشد.


نیویورک تایمز: سعید جلیلی با موضع ضد غربی در حال تبدیل شدن به نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری ایران است.


http://www.nytimes.com/2013/05/29/world/middleeast/saeed-jalili-emerges-as-establishment-favorite-in-irans-presidential-race.html?pagewanted=all&_r=0


گاردینجلیلی کسی است که تز دکترایش در خصوص “سیاست خارجی پیامبر اسلام” بوده است و در تعامل با غرب با رویکرد مقاومتی، نمایندگان غربی را شگفت زده کرد. وی در مصاحبه تلویزیونی خود گفت که به دنبال تغییر سازوکار می باشد و در خصوص سیاست خارجه نیز می خواهد تا از تهدیدها، فرصت به وجود آورد.


هفته نامه ویک: اگر جلیلی به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شود انتخابات برای آمریکا فاجعه بار خواهد بود و این آروزها بر باد خواهد رفت.

جلیلی به عنوان یک رزمنده قسم‌خورده زمانی گفته بود که هدف ایران «ریشه‌کن کردن سرمایه‌سالاری، صهیونیسم و کمونیسم و ترویج گفتمان اسلام ناب در جهان» است.

http://theweek.com/article/index/244812/why-irans-next-election-could-be-disastrous-for-the-us

 

 روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور: جلیلی مردی همیشه انقلابی بوده است و به شدت به رهبر ایران آیت الله خامنه ای وفادار است. او قهرمان مقاومت در برابر فشار های آمریکا و اسرائیل است.

 سوزان مالونی یکی از نویسندگان مطرح اندیشکده بروکینگز: دلیل شانس بالای " جلیلی" در انتخابات این است که او شاخصه­‌های ریاست جمهوری را که آیت الله خامنه‌­ای مد نظر دارد، به طور کاملی داراست. جلیلی زبان نرم‌تری نسبت به احمدی نژاد دارد، کارهایش را با نظم و دقت بیشتری انجام می‌دهد و قابل اطمینان تر است. تفاوت مهم دیگر او با "احمدی نژاد" نوآوری‌ها و توانایی فوق العاده رسانه‌ای اوست. او در هفته گذشته با فایننشال تایمز و کریستین ساینس مانیتور مصاحبه کرده و خود او (یا کسی از طرف او) در فضای توئیتر فارسی و انگلیسی بسیار فعالیت می‌کند.

بی بی سی فارسی: سیاستمداری که راه رفتن او به سبب پای مصنوعی اش صدمات جنگ ایران و عراق
را تداعی می کند و شیوه رفتار ساده اش که رسانه های ایران با انتشار تصاویر پی در پی سعی در تثبیت آن دارند، بیش از هرچیز یادآور رفتار سیاستمداران صدر انقلاب بهمن ۱۳۵۷ است.
نیویورک تایمز: سعید جلیلی، دبیر کنونی شورای عالی امنیت ملی ایران، در حال ظهور به عنوان نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری 14 ژانویه(24 خرداد) است.

علیرضا نوری زاده: مسند نشینی سعید جلیلی فاجعه‌ای است که نه فقط آثارش نصیب ما، که نصیب نسل های آینده خواهد شد... آیا باید دست روی دست گذاشت و نظاره کرد تا سعید خان بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند؟ آیا از دست ما کاری برمی‌آید...؟

به گمان من، مهم این نیست که چه کسی تدارکاتچی بعدی خواهد بود و سعید جلیلی را شکست خواهد داد، مهم این است که سعید جلیلی انتخاب نشود... چنین است که تک تک ما وظیفه داریم به عنوان "چه باید کرد؟" مانع از فاجعه ای در ابعاد بزرگ شویم.

 

ماکس فیشر نویسنده روزنامه آمریکایی واشنگتن پست: به نظر می رسد جلیلی در انتخابات پیشتاز باشد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی