.

بر و بچه های حامی دکتر سعید جلیلی

.

بر و بچه های حامی دکتر سعید جلیلی

آخرین نظرات

اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری که عصر امروز در سالن افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد، با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

همایش آنگونه که از قبل اعلام شده بود، باید راس ساعت ۱۷ آغاز می‌شد ولی این برنامه با تاخیر ۵۰ دقیقه ای همراه شد.

پیش از آغاز مراسم جمعیت حدود ۴ هزار نفری حضار شعارهایی همچون “برگ برنده ما، شهید زنده ما”، “حرف فقط یک کلام، مقاومت والسلام”، “ماشاالله، حزب‌الله”، “نه سازش، نه تسلیم، یار جلیلی هستیم”، “تا فتح بدر و خیبر، یک یاحسین دیگر”، “جلیلی قهرمان، رئیس‌جمهور ایران”، “حسین حسین شعار ماست، جلیلی افتخار ماست”، “مالک اشترعلی، پیرو خط رهبری، تو انتخاب اصلحی” و “جلیلی قهرمان، محبوب نسل جوان” سر می‌دادند.

*در بین جمعیت دستنوشته‌هایی همچون “جلیلی> 1+5″، “گفتمان مقاومت علیه گفتمان سازش”، “پایی که جا ماند”، “ما ایستاده‌ایم از ۶۱٫۳٫۳ تا ۹۲٫۳٫۳″ ” مقاومت، رمز پیشرفت” و “جلیلی اهل سازش و مذاکره نیست” به همراه پخش سرودهای حماسی ابتدای انقلاب، نغمه به یاد ماندنی “ممد نبودی ببینی” و همچنین ترانه‌‌ تیتراژ پایانی دیروز امروز فردا،رنگ و بوی خاص دفاع مقدس را به این همایش بخشیده بود؛ خصوصا اینکه بخشی از هواداران جلیلی این بخش از ترانه “یه باری از امروز رو دوشته که واسش یه عمره زمین می‌خوری” را همراه پخش آهنگ همسرایی می کردند.

*علاوه بر خبرنگاران داخلی و رسانه‌های تصویری، رسانه‌هایی همچون المنار لبنان،UPI،ABC،TRT ،آلمانARD، آسوشیتدپرس و… حضور داشتند.

*از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی حاضر در این مراسم می توان به سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا قزوه شاعر انقلاب، وحید جلیلی، علیرضا علی احمدی وزیر دولت نهم، حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده و عباس مقتدایی، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی، علی خطیبی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی وزیر علوم و حسین الله‌کرم اشاره کرد.

*پیش از حضور سعید جلیلی تنی چند از جانبازان دفاع مقدس نیز در سالن مستقر شدند.

* مسئولان برگزاری این همایش که از قبل پیش پش‌بینی‌ حضور چندین هزار نفری را کرده بودند، در کنار صندلی، بر روی زمین نیز برای استقرار هواداران، موکت پهن کرده بودند.

* آغاز مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید همراه شد. پس از آن سرود ملی پخش شد؛ پس از پایان سرود، پرچم‌های ایران، حزب‌الله لبنان، فلسطین و بحرین به روی دست‌ها رفت.

* اولین سخنران این همایش کسی نبود جز سیدناصر حسینی‌پور راوی کتاب “پایی که جا ماند”. او گفت: در گذشته کسانی را داشتیم که با لبخند زدن خودشان را پیروز نشان می‌دادند اما با بررسی کارنامه‌ آنها متوجه می‌شویم که راه سازش را دنبال کردند اما امروز باید فردی را انتخاب کنیم که شخصیتی مقاوم و باتجربه داشته باشد و گفتمان انقلاب را پیاده کند.

*پس از او علیرضا قزوه شاعر انقلابی کشورمان به روی سن رفت. حضور او با تشویق گسترده‌ای همراه شد. قزوه ابتدای سخنانش را با این بیت آغاز کرد که : به نام ولایت به نام علی بگو یا علی یا علی یا علی. او سپس گفت که “در عمرم این اولین میتینگی است که شرکت کردم و کسی هم از من دعوت نکرده و خودم با پای خودم آمده‌ام”. این سخن قزوه تشویق‌های حضار را در پی داشت. او ادامه داد: من زیباترین شعری که شنیدم همین شعر مردمی شماست که “شهید زنده ما، برگ برنده ما” است. ما آمده‌ایم که به شهید زنده روزگار خودمان به امید نسل جوان و به ادامه دهنده راه امام رای بدهیم.

* اظهارنظر چندی پیش علی مطهری درباره پای سعید جلیلی در این همایش نیز واکنش به همراه داشت. مجری برنامه جملاتی در اینباره گفت که مهمترین قسمت آن این جمله بود که ” جلیلی کیلومترها راهی را که دولت‌های سازشکار قبلی عقب‌نشینی کردند، با یک پابرگشت. همین الان هم جلیلی با یک پا، کیلومترها از شما و آقازاده‌ها جلوتر است”. او در پایان این قطعه شعر را نیز قرائت کرد که” حالا که تو آمدی طرفدار توایم/ با مهر ولی مددکار توایم/ جانبازی تو نشان خوبی دارد/ تو یاور رهبری و ما یار توایم.

* پس از این شعر، علی باقری که تا دقایقی قبل در بین جمعیت حضور داشت، برای سخنرانی پشت تریبون رفت. حضور او بر روی سن با تشویق ممتدی همراه شد. او در طی سخنانش گفت: امروز ما یک برگ برنده از همرزمان خرازی و باکری‌ها داریم؛ برگ برنده ما در مصاف دشمنان ملت یکی است و آنهم جلیلی است؛ جلیلی یکی است و بدیل و بدل هم ندارد. جلیلی یکی است و رای ما همه فقط جلیلی است.
* هنوز سخنان باقری به پایان نرسیده بود که راهروی ورودی شاهد ازدحامی دو چندان شد. این ازدحام نوید حضور سعید جلیلی را می داد. بر همین اساس نیز دوربین‌های تمامی رسانه‌ها به سمت درب ورودی جایگاه هجوم بردند تا تصویری از ورود جلیلی را شکار کنند.

*جلیلی در این مراسم بدون کت حاضر شد. حضور وی بر روی سن با شعار “خامنه‌ای زنده باد، جلیلی پاینده باد” و تشویق و هجوم حضار به سمت سن، همراه شد.

* جلیلی در آغاز به فتح خرمشهر و سالهای جنگ اشاره کرد و پس از آن به تشریح نامه امیرالمومنین به مالک اشتر و شاخص‌ مهم این نامه برای کارگزاران علوی پرداخت و گفت: سعادت،‌ پیشرفت و تعالی مگر با پیروی از فرائض و سنن الهی به دست نمی‌آید و هر گفتمانی که حرف از پیشرفت می‌زند اما به فرائض و سنن الهی توجه نمی‌کند ابتر خواهد بود.حضرت می‌فرمایند اگر طبق فرائض و سنن الهی عمل نکنید و در مورد آن گفتمان‌سازی نکنید نه تنها پیشرفت نمی‌کنید بلکه دچار پسرفت و بدبختی خواهید شد و اگر کسی بخواهد این مسیر را با انکار گفتمان علوی دنبال کند، آن مسیر فرجامی جز پسرفت،‌عقب‌گرد و بدبختی نخواهد داشت.

او ادامه داد: همه باید در این تلاشی که داریم در چند روز با این نگاه که گفتمان اسلام ناب را ترویج کنیم می‌توانیم موجب پیشرفت کشور شویم. رویگردانی از این گفتمان به جز تباهی برای کشور نتیجه‌ای ندارد.
* در پایان سخنان جلیلی وی به نزدیکترین فاصله از روی سن با مردم آمد و با تکان دادن دستش، به ابراز احساسات هوادارانش پاسخ داد و باز هم ترانه حامد زمانی پخش شد و …. یه باری از امروز رو دوشته که واسش یه عمره زمین می خوری…


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی