.

بر و بچه های حامی دکتر سعید جلیلی

.

بر و بچه های حامی دکتر سعید جلیلی

آخرین نظرات

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه :

امیدواریم پاسخ اشتون سازنده باشد

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص دیدار دو جانبه جلیلی و اشتون که قرار است فردا در استانبول برگزار شود و همچنین اظهارات اخیر کامرون و اوباما مبنی بر اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در دو ماه گذشته دو مذاکره بسیار جدی، محتوایی و دقیق در قزاقستان با گروه 1+5 داشتیم که پیشنهادات دقیقی از سوی دو طرف مطرح شد.

عراقچی با بیان اینکه 1+5 در آلماتی یک، پیشنهادات قبلی خود را به طور اصلاح شده ارائه کرد، یادآور شد: این پیشنهادات بر خلاف پیشنهادات گذشته، نافی حقوق ملت ایران نبود به همین خاطر از طرف ما مورد استقبال قرار گرفت و برخورد مثبتی با آن شد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: آن پیشنهادات را در قالب پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران که در مسکو ارائه شده بود، بررسی و ارزیابی کردیم و پاسخ خود را در آلماتی 2، همراه با ایده‌ها و پیشنهاداتی که می‌توانست برای ادامه مذاکرات و رسیدن به روند جدید مذاکراتی و پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای و حل و فصل موضوع راهگشا باشد، ارائه دادیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه هر گونه پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای و در حل و فصل موضوع هسته‌ای باید مبتنی بر گام‌های متقابل که به صورت متعادل، همزمان و هم‌سنخ برداشته شود، باشد گفت: به همین دلیل پیشنهاداتی را که در آلماتی 2 ارائه کردیم از وزن کافی برای شروع دور و روند جدید برخوردار است. پیشنهادات ما در آلماتی 2 بسیار سازنده، متوازن و متعادل بود و انتظار داشته و داریم که با برخورد مثبت و مساعد طرف مقابل مواجه شود.

عراقچی با بیان اینکه متاسفانه در آلماتی 2 نمایندگان 1+5 آمادگی بررسی دقیق‌تر پیشنهادات را نداشتند و از اختیارات لازم برخوردار نبودند، گفت: قرار شد در پایتخت‌های خود مشورت‌های بیشتری داشته باشند و خانم اشتون ظرف یک هفته این جمع‌بندی‌ها و مشورت‌ها را ارائه دهد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این که مشورت‌های آنها تا الان طول کشیده از زاویه و دید خوشبینانه باشد. امیدواریم پاسخی که خانم اشتون فردا در ملاقات دو جانبه با آقای جلیلی ارائه می‌دهد، سازنده باشد و منتظر هستیم پاسخ ایشان را بشنویم. امیدواریم برخورد سازنده‌ای با پیشنهادات ایران صورت گرفته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی